نصب | <۱۰ |
از ۰ رأی | ۰ |
دستهبندی | کتابها و مطبوعات |
حجم | ۴ مگابایت |
آخرین بروزرسانی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ |
نصب | <۱۰ |
از ۰ رأی | ۰ |
دستهبندی | کتابها و مطبوعات |
حجم | ۴ مگابایت |
آخرین بروزرسانی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ |
حسابرسي فرايندي منظم و سيستماتيك جهت جمع آوري و ارزيابي بي طرفانه شواهد درباره ي ادعاهاي مديريت در ارتباط با فعاليتها و وقايع اقتصادي ،به منظور تعيين درجه انطباق اين ادعاها و اظهارات با معيارهاي از پيش تعيين شده و گزارش نتايج به افراد ذينفع است . مهم ترين و با ارزش ترين خدمت حرفه حسابرسي ،اظهار نظر مستقل درباره مطلوبيت صورت هاي مالي و گزارش نتايج به افراد ذينفع .هدف حرفه حسابرسي صورت هاي مالي اين است كه حسابرس بتواند درباره اينكه آيا صورتهاي مالي از تمام جنبه هاي با اهميت ،طبق استانداردهاي حسابداري تهيه شده يا خير .اظهار نظر كند. حسابرسي صورتهاي مالي يكي از انواع خدمات اطمينان بخشي است .خدمت اطمينان بخش خدمتي است كه طي آن حسابرس نظر خود را درباره حاصل ارزيابي يا اندازه گيري يك موضوع بر اساس معيارهاي از پيش تعيين شده ،براي افزايش اطمينان استفاده كنندگان مورد نظر ،اظهار ميكند . اگرچه حسابرسي مي تواند عاملي باز دارنده محسوب شود ،اما مسئوليت پيشگيري از تقلب و اشتباه به عهده حسابرس نيست و نمي تواند باشد .بنابراين مسئوليت اصلي پيشگيري و كشف تقلب و اشتباه با مديريت واحد مورد رسيدگي است .